Returpolicy


Hur returnerar jag en vara?

a) Skicka ett e-postmeddelande till order@studz.se med rubriken "Retur".
b) Uppge ditt ordernummer (det framgår i det bekräftelsemail du fått när du gjorde din beställning).
c) Vi skickar då en retursedel till din e-postadress som du sedan skriver ut och sätter på återförsändelsen.
d) Om du inte har möjlighet att skriva ut så skickar vi en retursedel till din hemadress.
e) Vi tar emot din retur och godkänner den varpå vid informerar dig om att den tagits emot och godkänts.
f) Vi genomför därefter en återbetalning/kreditering via Payson.
g) I samband med återbetalningen/krediteringen debiterar vi en returkostnad på 49 kr.

Vad ska jag betala om jag valt delbetalning/faktura och har gjort en retur?
Skickar du tillbaka delar av en order så kan du fortfarande använda fakturan som du fick med din beställning. Det är fortfarande det angivna OCR-numret som gäller. Ta bort kostnaderna för varan eller varorna du returnerat och betala det som återstår.

Skickar du tillbaka hela din beställning inom ramen för returtiden så krediteras hela summan, även fakturaavgiften samt påminnelseavgifter om returen registrerats efter förfallodagen.

Jag skulle vilja byta en produkt till en annan storlek. Hur gör jag?
Om du skulle vilja byta storlek på varan du beställt så skickar du tillbaka den till oss för att få en återbetalning, varpå du kan göra en ny separat beställning med den storlek som du önskar. Skulle priset på varorna skilja sig så beställ varan med det angivna priset och ta därefter kontakt med oss så hjälper vi dig med en prisjustering. Fraktkostnaden bekostas av dig när du skickar tillbaka till oss.

Hur gör jag för att reklamera en vara?
Ta ett par bilder på varan du köpt av oss. Vi behöver ha en helbild och sedan även ett par bilder som visar skadan mer detaljerat. Vill du returnera ett par skor så vill vi även ha bilder på skornas undersulor. När du tagit bilderna så mejlar du in de till oss på order@studz.se tillsammans med ditt ordernummer samt en kortare beskrivning av varans problem/skada.
Berätta gärna hur skadan kom till? Har varan tvättats och torkats? Är det något annat vi bör känna till om hanteringen av varan?

Kontakta oss så hjälper vi dig.
När vi behandlat reklamationen så återkopplar vi till dig, vid mejlar dig då ett returkvitto samtidigt genomförs en återbetalning till samma konto som du använt vid köpet. Du har dina pengar tillhands inom 10 arbetsdagar, i vanliga fall tar det ungefär 2-5 bankdagar.

HEM